Αφισα για την πορεια την Τεταρτη 10/02 του Ανεξαρτητου πανεκπαιδευτικου συντονιστικου Μαθητων-φοιτητων-καθηγητων

Tο παρακάτω κείμενο μοιράστηκε απο το Ανεξάρτητο Πανεκπαιδευτικό συντονιστικό μαθητών-φοιτητών-καθηγητών για το εν λογω γεγονός.

ΑΓΩΝΑΣ ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΕΣ – ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ – ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Ανεξάρτητο Πανεκπαιδευτικό Συντονιστικό Λάρισας δημιουργήθηκε από την ανάγκη ενός ουσιαστικού διαλόγου επί ίσοις όροις από όλα τα μέρη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Μαθητές – φοιτητές – καθηγητές βρίσκονται αιχμάλωτοι ενός πολύ καλά στημένου εκπαιδευτικού συστήματος, πλήρως ελεγχόμενου από το Κράτος και το Κεφάλαιο. Το σχολείο αναπαράγει την κυρίαρχη ιδεολογία και όλες τις εξουσιαστικές δομές και σχέσεις που διαιωνίζουν το σύστημα μέσω του περιεχομένου της γνώσης, του τρόπου διδασκαλίας και της πειθαρχίας.

Αποφασίσαμε να δράσουμε από κοινού άνθρωποι που αρνούμαστε αυτό το σχολείο και ονειρευόμαστε ένα ελεύθερο σχολείο σε μια άλλη κοινωνία.

Η δεύτερη ανάγκη που συντέλεσε στην δημιουργία του συντονιστικού αφορά τον τρόπο οργάνωσης και δράσης των κινημάτων που αναπτύχθηκαν στον εκπαιδευτικό χώρο μέχρι τώρα. Τα υπάρχοντα συνδικαλιστικά όργανα βρίσκονται υπό την ομηρία πολιτικάντηδων που σκοπό έχουν να εξυπηρετήσουν προσωπικά ή κομματικά συμφέροντα. Όταν έβλεπαν ότι η κατάσταση ξεφεύγει από τα χέρια τους και το κίνημα μπορεί πραγματικά να “απειλήσει”, προέτρεπαν να σπάσουν οι καταλήψεις, οι απεργίες και οι διαδηλώσεις. Το αποτέλεσμα είναι όλα τα κομμάτια της εκπαιδευτικής κοινότητας να έχουμε νοιώσει προδομένα όλες εκείνες τις φορές που προσπαθήσαμε να διεκδικήσουμε στο δρόμο τα αυτονόητα και να καλλιεργείται ένα κλίμα ηττοπάθειας και λογικής ότι τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει προς το καλύτερο.

Το να μην εμπιστευόμαστε τα υπάρχοντα συνδικαλιστικά όργανα δεν είναι αρκετό. Με τη δημιουργία αυτού του συντονιστικού προτείνουμε μια οργάνωση των αγώνων μας από εμάς τους ίδιους, αμεσοδημοκρατικά και αδιαμεσολάβητα, προωθώντας την κοινωνική αλληλεγγύη. Σκοπός μας είναι ο καθηγητής να βρίσκεται στο πλευρό του μαθητή και του φοιτητή και το αντίστροφο.

Στις 10/2 η ΑΔΕΔΥ κηρύσσει απεργία όλων των δημοσίων υπαλλήλων με αφορμή τα νέα οικονομικά μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση ενόψει της “οικονομικής κρίσης”. Άλλη μια απεργία για να αποπροσανατολιστεί ο κόσμος της εργασίας και να νοιώσει ότι δεν είναι εντελώς προδομένος από τα συνδικαλιστικά όργανα. Άλλη μια απεργία βιτρίνας όπου τα αφεντικά, είτε πρόκειται για ιδιώτες είτε για το Κράτος, δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν και οι καταπιεσμένοι τίποτα να ελπίζουν. Παρ’ όλη την κριτική μας σ’ αυτού του τύπου τις απεργίες, προτιμούμε να συμμετέχουμε και να διαδηλώνουμε διότι, όποιοι και να είναι οι όροι με τους οποίους καλείται αυτή η απεργία, δεν παύει να είναι άμεσο αποτέλεσμα της κοινωνικής πίεσης, της οργής και της δυσφορίας του κόσμου. Επιπλέον, κάθε παρουσία στο δρόμο αποτελεί μια αφορμή για ζύμωση αγωνιστικού Λόγου και ενίσχυση μιας στάσης αντίστασης.

Κατεβαίνουμε στο δρόμο με αφορμή τα πρόσφατα δυσμενή οικονομικά μέτρα, γνωρίζοντας όμως ότι το πρόβλημα είναι πολύ βαθύτερο. Εντοπίζεται στο υπάρχον καπιταλιστικό σύστημα που γεννάει τις κρίσεις, τη φτώχεια και την ταξική ανισότητα. Για παράδειγμα, ενώ νέες τεχνολογίες εφευρίσκονται και εφαρμόζονται, τα μέσα παραγωγής εξελίσσονται και η παραγωγή αυξάνεται, ζούμε το “παράδοξο” οι ώρες εργασίας να αυξάνονται (με μείωση των αποδοχών), όλο και περισσότεροι άνθρωποι να μένουν άνεργοι, εκατομμύρια άνθρωποι να βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας και της πείνας και η οικολογική καταστροφή του πλανήτη να εντείνεται με ραγδαίους ρυθμούς.

Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί παρά να έχει οργανική σχέση με το Κεφάλαιο και τους νόμους της αγοράς. Η “σοσιαλιστική” κυβέρνηση, και με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θέλει να εντάξει και τα τελευταία ψήγματα δημόσιας και δωρεάν Παιδείας στη λογική του κέρδους. Στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού αναφέρεται: “Με τον προϋπολογισμό επιχειρείται η χρηματοδότηση εκπαιδευτικών πολιτικών που στοχεύουν στη θεσμοθέτηση συστήματος αξιολόγησης των υπηρεσιών εκπαίδευσης που παρέχουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα των τριών βαθμίδων με βάση τις αρχές της αποτελεσματικότητας, αποδοτικότητας και οικονομίας.”

Παρ’ όλους τους ξεκάθαρους στόχους της κυβέρνησης, η τοπική ΕΛΜΕ δεν ψήφισε τη συμμετοχή στην απεργία και κρατάει παθητική στάση απέναντι στις εξελίξεις.

Το Ανεξάρτητο Πανεκπαιδευτικό Συντονιστικό Λάρισας καταγγέλλει επίσης την μη ψήφιση από τη συνέλευση της τοπικής ΕΛΜΕ του ψηφίσματος που αφορούσε την απόκτηση ελληνικής ιθαγένειας από όλα τα παιδιά των μεταναστών που ζούνε, μεγαλώνουν και πηγαίνουν στα ελληνικά σχολεία, ανεξάρτητα από την κατάσταση, οικονομική ή νομική, των γονιών τους. Θεωρούμε ότι είναι αυτονόητο πανανθρώπινο δικαίωμα ένας άνθρωπος, ασχέτως καταγωγής, θρησκείας ή “χρώματος”, να έχει στον τόπο όπου ζει και μεγαλώνει ίσα δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες με όλους τους άλλους.

Καλούμε στην επόμενη συνέλευση του Ανεξάρτητου Πανεκπαιδευτικού Συντονιστικού Λάρισας που θα γίνει στο κτίριο Κατσίγρα της ιατρικής σχολής την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου και ώρα 20:30.

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ σε όλα τα νέα μέτρα

ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ σε όλους τους χώρους εκπαίδευσης κι εργασίας

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ σε όλους τους αγώνες

Author: Ιός Κοινωνικής Απελευθέρωσης

Ιός Κοινωνικής Απελευθέρωσης Αναρχική / Αντιεξουσιαστική Συλλογικότητα Λάρισας

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *